söndag 25 april 2010

Söndagsångest?

Jag minns när jag brukade ha det. Söndagsångest alltså. Idag är den som bortblåst. Det kan ju också bero på att jag är ledig imorgon.. ;) Men sen jag började jobba så har jag väldigt sällan söndagsångest eftersom jag väldigt sällan jobbar just måndag till fredag. Det där snutjobbet har sina fördelar.. ;)

Veckans träning är det dock inte många fördelar med. Två ynka pass blev det! T-V-Å! Helt otroligt dåligt egentligen, men kanske bra för kroppen att få en liten brejk. Dagens pass blev med klubb Lasse. Lasse himself var inte närvarande idag, men jag och Sandra sprang sammanlagt 12.6 km, varav de sista 3 på bana där vi testade olika hastigheter. Jag vill ju gärna springa i 5 min-tempo nästa helg men tvivlar lite på min egen förmåga. Men det kanske är värt ett försök? Går det inte så går det inte.. Går jag ut i 5.30-tempo, vilket jag VET att jag klarar, så kanske jag känner när jag kommer i mål att jag kunde gett mer? Jag har ju trots allt aldrig gått ut för hårt, så det kanske är dags att prova och pressa mig lite mer än vanligt?

Helgens väder har varit helt otroligt! Igår ställde vi fram utemöblerna och njöt av kaffe och glass i solen!


Jag o maken.. Och två tiggiga hundar..

Imorgon blir det återigen hundkurs för att försöka få lite fason på Enya. Efteråt blir det en tur med Sandra igen, veckans enda längre pass, för på lördags smäller det ju! Nedräkningen mot Sunne löparfest kan börja.....

Inga kommentarer: