söndag 11 april 2010

Helgens löpning

Jag hade "länge" (säkert sen i onsdags eller nåt) planerat att springa med Klubb Lasse idag och söndagar innebär ju långpass så gårdagens pass tänkte jag ta som ett försiktigt återhämtningspass på drygt 11 km. För en gångs skull pluggade jag in mp3'n med bra musik i lurarna och lämnade hundarna hemma. Jag kände bokstavligen hur jag flög fram till "Telephone" med Lady Gaga och Beyoncé och fortsatte plöja fram i ett skönt tempo. Jag intalade mig själv att jag inte skulle titta på klockan utan bara springa i en fart som kändes bra, men det gick ju som det brukar. Efter en snegling på klockan som visade att jag sprang i 5.22-tempo, så tänkte jag "hmm, springer jag på bara lite lite lite fortare så kanske jag klår tiden från förra gången jag sprang runt sjön". Sagt och gjort, tempot ökade till ett snitt på 5.17 min/km och min lugna avslappnade löptur blev återigen en, visserligen skön, men tvångsmässig tidspress. Men visst sprang jag fortare! :)
Dagens pass var desto bättre! Alltid bra att springa med någon annan! Alfons, Lasse, jag och Sandra höll ihop och sprang på ca 5.55-tempo. Lite långsammare är normalt, men rätt skönt det med. 16.4 km blev resultatet och med strålande sol hela tiden. Det är så det ska vara när man springer! Jag och Sandra konstaterade nöjt att "detta är livet". Eller currere necesse est... ;)



Uppvärmning inför gårdagens pass.. ;) Vilket jag känner av idag, haha! Inte löpningen, men min tramsiga hopp-sparks-uppvärmning...

Inga kommentarer: