måndag 15 mars 2010

Ny vecka - nya tag!

Veckans första löppass! Jag kunde inte hålla mig från att springa idag. Jag vet att jag enligt schemat egentligen har vilodag, men jag missade faktiskt en dag förra veckan, så den måste jag ju ta igen?! ;) Dagens pass blev ett 10 km pass där tempot sakta men säkert stegrades från ca 5.45 min/km till att mot slutet ligga närmre 5.10 min/km.

Jag känner mig som en gammal ridhäst som pinnar på mer på hemvägen... Faktiskt omedvetet till en början, det var bara sista kilometern som jag medvetet tryckte till lite mer i steget. Det kändes dock att jag sprang långpass igår, inte så mycket i benen som på flåset. Men skönt var det, och nu kan jag sitta med gott samvete i bilen på jobbet hela kvällen/natten. :)


Laddar för fullt innan passet.. ;)

Inga kommentarer: