tisdag 30 mars 2010

Långpass med Sandra

Idag var det dags igen! Löpning ihop med Sandra. :) Hon kom ut till mig så jag fick fundera ut en lämplig rutt. Det är ju inte helt enkelt än med tanke på att alla små skogsstigar fortfarande är översnöade (och efter det förmodligen är alldeles för klafsiga), men håller man sig till grusvägarna runt omkring så går det rätt bra. Sandra hade med sig Buster, så vi började med att springa en kort runda på ca 5.5 km där Buster och Enya fick följa med. Sedan lämnade vi av Buster och Enya här hemma och släppte istället ut den store besten (Alfons). Sedan var det bara att ge oss av runt sjön Kläggen igen. Irriterande nog hade jag råkat trycka av min Forerunner så av första rundan registrerades bara 400 meter. Tur att Sandra också hade en Forerunner så jag kunde få åtminstone hela distansen och framför allt tiden!
Idag var det faktiskt trögt, även om vi pratade på friskt hela tiden. Benen kändes lite tunga och jag kom aldrig in i andra andningen kändes det som. Men det gick ändå. Summa summarum 16.6 km, så det får man väl vara nöjd med!!

Efter träningspasset följde den numera obligatoriska koppen varm choklad, och idag, dagen till ära slank det även ner en Farmers. ;) Men nu ska det lagas mat på riktigt, och självklart ska måltiden toppas med en kopp Java!


Mmmm, Farmers!

Inga kommentarer: