söndag 21 mars 2010

Mer och mer övertygad!

Jag har skrivit tidigare om att jag lääänge länge varit en motståndare till löpband. Varför springa på ett och samma ställe och stirra in i en vägg/möjligtvis en teve när man kan springa i naturen och få en massa sinnesintryck, underbara dofter, ljud och skiftande miljö?
Men.... Dagar som denna, när man trott att våren äntligen varit på gång, och det öser ner en decimeter blötsnö till, dagar när man "tvingas" sätta på sig skidglasögon när man springer för att slippa springa och kisa, dagar när man trampar snett vartannat steg eftersom man inte ser hur hjulspåren på grusvägen går, då allt bara är vitt vitt vitt, dagar då man måste torka av skidglasögonen var 50e meter eftersom de snöar igen.. Ja, såna dagar känner jag faktiskt att löpband skulle kunna vara ett alternativ. Det är bara att konstatera; idag var det ingen höjdare att springa utomhus. Mina tänkta 16 km blev ynka 6, men med förhoppningen om att ta dagens långpass imorgon istället. Sammanfattningsvis; snö på våren suger!


Utrustad för att springa i ovädret


Jag kanske ser glad ut, men mitt hjärta gråter! ;)




Inga kommentarer: