måndag 29 mars 2010

Dagens (veckans/månadens?) höjdpunkt!

Dagen började så smått med ett (surprise surprise) löppass. Jag skulle träffa min kära vän Eva på en kopp (vuxenvälling) kaffe latte inne i "stan" kl 13.00 och sov för en gång skull ut ordentligt.. (Ända till klockan halv tio, vilket är ovanligt sent för att vara mig, men så hade jag ju en ovanligt intensiv jobbvecka förra veckan också...)

Detta resulterade iallafall i att jag hade ca 45 minuter på mig att springa, om jag skulle hinna duscha och fixa till håret också - och tro mig - det behövs! Jag ser inte mig själv som så jätte-utseendefixerad, men det finns gränser.. Jag vill inte gå utanför huset och se ut som ett penntroll i håret! Kort och gott, tiden jag hade var 45 minuter, så det var bara att snöra på sig skorna och ge sig ut i lervällingen som en gång var en grusväg. Trots det geggiga underlaget så sprang jag fortare än vanligt. Jag brukar ligga på runt 5.45 min/km i träningstempo, men nu snittade jag 5.20.. Och visst kändes det att det var jobbigare, men det var ju inte bedrövligt mycket jobbigare. Så då tänkte jag med glädje i själen att det nog inte är någon omöjlighet att springa Landsjön Runt på 5 mintempo! Vi får väl se.. En månad återstår..

När jag kom hem från besöket på byn och även en sväng hos bilfirman i Sunne, så väntade en avi på posten.. Det enda jag kunde se var att jag hade ett paket från Basel att hämta ut, vilket i sin tur gav mig två alternativ! Antingen var det från au-pairfamiljen (inte särskilt troligt) eller från min underbara vän Catta (mer troligt). När jag väl öppnade paketet skrattade jag högt!


Förutom brev skickade hon med ett foto på sig själv, FARMERS <3 (en sorts müsli-bar som jag brukade köpa när jag bodde där nere, en Starbuck's mugg och en brand-new Marian Keyes-bok! Me like. Men allvarligt talat. Hur mycket älskar man inte den här tjejen som skickar såna underbara bilder på sig själv? Skulle lägga till en närbild på det sköna fotot, men blogger vill inte riktigt vara med idag, så ni får snällt vrida på huvudet om ni vill kolla in den skönaste tjejen i världen! Jag är sååå ledsen att vi inte träffas oftare! Nu blir det till att skriva svar!

Imorgon väntar nytt pass med min nya löparkompis. Kul!! Är så mycket roligare med sällskap!

Inga kommentarer: