torsdag 14 april 2011

Minisemester i Jönköping

I måndags åkte jag ner med pappa till Jönköping, för att bo hos dem under veckan. Stackars maken som blir lämnad ensam hemma, men mysigt att stanna lite längre hos mor och far! Och kul för Axel och morföräldrar att mysa lite extra länge också!
Jag gillar verkligen den här stan. Jag har gått från att längta här ifrån till att flytta härifrån till att inte vilja tillbaka till att faktiskt vilja tillbaka. Men det kommer nog aldrig bli någon flytt hit.. Så dår får man njuta när man väl är här istället. Fast i ärlighetens namn känns det inte som om detta är den stad jag vuxit upp i; Jönköping har expanderat så sjukt mycket på sistone och förändrat hela stadskärnan. Till det bättre kan dock tilläggas!
Två utav dagarna här har jag spenderat med min barndomskompis Susanne. Vi pratade bland annat om hur konstigt det är att våra dagar med lekar på hennes gård inte känns så avlägsna, samtidigt som vi båda har egna barn nu. På något sätt har man fortfarande alla åldrar i sig, och t ex mellanstadiet känns inte alltid så avlägset.. Väldigt kul att hålla kontakten med någon man känt i sisådär 23 år... :) Hon är nog faktiskt den kompis jag känt allra längst, som jag fortfarande har hyfsat mycket kontakt med.
Mamma och jag tog idag en promenad längs med min favortilöprunda; upp till Samset och tillbaka. Även där har byggts otroligt mycket nytt. Istället för landet och hästhagar har det blivit ett stort villaområde. Märkligt. Hallbyleden är dock oförändrad, tack och lov. Imorgon blir det löpning utmed densamma, men då hinns det nog inte med att plocka några vitsippor, vilket vi gjorde idag!

1 kommentar:

Malin sa...

Ja en riktigt sötnos :) Japp det är en kille, jag kan inte minnas att jag sett ngn gul kattjej :) Ja det är svårt faktiskt, men vi har ju ett tag på oss. Ja men sushi-temat är ju faktiskt bra!