söndag 10 april 2011

Heja mig!

Mitt mål med träningen är löpning tre gånger i veckan och helst styrketräning två gånger.. Styrketräningen har (som vanligt) fått stryka på foten lite grann, men löpningen har jag lyckats hålla! Dock hade jag bara sprungit en gång fram till igår, så det blev både pass igår och idag. Igår körde jag tempopass, rundan på drygt 5 km. Jag tänkte pressa mig så att det var riktigt jobbigt, dvs det blev en snitt-tid på 5.06 min/km. Med tanke på att jag på förra tempopasset (förra veckan) sprang samma sträcka på en kilometertid på 5.32 min/km så får man ändå vara rätt nöjd! :)

Jag skulle gärna vilja springa en tävling på 7 km den 1e maj och vill då hålla ett tempo på 4.30 min/km. Genomförbart? We'll see... Hade jag lyckats hade jag varit extremt nöjd! Särskilt med tanke på att jag fött barn så pass nyss!

Idag blev det ett "långpass", drygt 11 km på en kilometertid på 5.56 min/km. Jag är alltså ungefär en minut snabbare per kilometer jämfört med när jag började springa för en dryg månad sedan. Löpningen går inte bara snabbare, utan bra mycket lättare nu dessutom.

Det är så nördigt kul med träningsdagbok så att jag kan följa mina framsteg! Varje pass har jag känslan av att jag springer långsammare och långsammare, men när jag tittar på GPS-klockan inser jag att jag springer allt snabbare.Detta samtidigt som pulsen går stadigt nerför! Wohoo! I sådana stunder känner jag att det är lite skit samma med mina 5 extrakilon. Jag är rätt bra ändå faktiskt. :)

2 kommentarer:

Malin sa...

Shit va du är hurtig :) Tycker det är bra jobbat att du tränar såpass mycket fast lillen inte är så stor än, hoppas jag får samma ork å energi efteråt :) Just nu längtar jag iaf tills jag kan träna och bli riktigt trött å svettig :)

Ja jag brukar kolla på vårdguiden å det är ju roligt att läsa faktiskt. Nej precis, alla är ju väldigt olika, tur är väl det :)

Ja just det, balja har jag typ helt glömt bort. Ska kolla upp bägge sakerna, tack för tipsen :)

Johannasitalien sa...

Jasså bor du i Torsby :) Min kille är ju därifrån och jag kommer hänga mkt där i sommar :) Men hur trivs du där ?