fredag 1 april 2011

Fredag igen!

Jag tycker att veckorna går extremt fort nu! Det känns som om det är helg hela tiden, vilket är en skön känsla förstås! Tänk på söndag är Axel redan 10 veckor gammal! Tiden går fort!

Inatt tänkte jag försöka med ett experiment. Istället för att Axel skulle få amma och somna i vår säng när han vaknat, så tänkte jag lägga tillbaka honom i hans säng efter amningen och ge honom ersättning där. Jag har nämligen för mig att Axel störs väldigt av när Joel går upp (om Axel ligger i vår säng). Men tji fick jag! Axel somnade vid bröstet, och när jag flyttade över honom till hans säng blev han klarvaken. Han åt upp all ersättning och sedan grät han. Sen var det svårt att få honom nöjd, så det slutade med att han somnade i vår säng ändå. Istället för att vara vaken och amma i 20 minuter fick jag nu vara vaken i 1 ½ timme istället. Suck. Så kan det gå med experiment. ;) Idag har han dock varit helnöjd och avfyrat leende efter leende igen!

Mammas hjärtegryn!

Sötnosen!

Igår var jag ute och sprang igen. Denna gång försökte jag komma ur min "comfort-zone" så istället för några kilometer längre och lite lugnt, så sprang jag kortare och ökade farten istället. Jag sprang 45 sek snabbare/km än vanligt så det kändes allt på flåset. Det känns som om jag börjar komma i hyfsad form igen, synd bara att mina extrakilon inte vill ge med sig! :( Jag tror i alla fall att det blir tävlingspremiär 1:e maj, men utan några högre ambitioner förstås. Det är ju ändå bara drygt 2 månader sedan han kom till världen...

1 kommentar:

malin sa...

Ja ska bli skönt när vi är färdiga med köket :) det låter jätte bra, jag å troya är i Värmland nu på spontanbesök, kanske hör av mig om jag skulle hinna förbi imorn :)