måndag 9 januari 2012

Miljövänliga morsan..?

Ibland är man inte så pedagogisk kanske.. Men å andra sidan kan det vara skönt när ens bebis sysselsätter sig på egen hand så man kan få göra klart det där man hade tänkt sig. Så idag gjorde jag det sistnämnda.. Jag hämtade en utav kökslådorna eftersom Axel ÄLSKAR att slänga ut saker, och tänkte att jag kunde få några egna minuter då han sysselsatte sig själv. Sen kanske aliminiumfolie, bakformar och klibbrullar inte är världens bästa barnleksaker, men jag satt ju faktiskt bara 2 meter från honom och hade koll. Och även om folien nu bara är att kassera (dock i återvinning) så var det nästan värt det, med tanke på hur glad lillkillen blev av att få härja lite.. :-)

2 kommentarer:

Danne sa...

Barns bästa leksaker, är de som oftast finns i skåp och skafferier...det vet jag. ;)

Long time, no see ja... Jag hade ju ambitionen att lägga ner både FB och msn, och därför skalade jag ner mina listor för att inte finnas...men det gick sådär. Jävla FB. "/

Ja, just nu görs ju då inte så mycket mer än umgåsas med smärta och självömkan. Tydligen har jag gått med några avslitna ledband i foten, sen jag bröt foten där för en massa år sen om du kommer ihåg. Undra på att träningen aldrig gick bra. Men nu är jag i alla fall opererad, och ledbanden är på sin plats igen. Bara att repa sig nu, och komma igång igen...

Hur går det med mammapolislivet då? Funkar balansen saknad vs plikt?

Danne sa...

Hey, jag är en hårding...det ska nog bli ordning på mig snart, ska du se. Och då är det dags att ta sökandet på allvar igen. ;)

Att jag blev kvar på FB berodde väl mest på att jag hade tänkt få farsan att använda det, kul när han ändå var så pass långt bort. Men det blev ju som det blev, och jag hann inte riktigt plantera in idén i honom... Nu har jag fastnat med annat, hittat många gamla vänner, kollegor osv...så FB är förlåtet igen. Men dig hittar jag inte, däremot..? Wordfeud, däremot...jag har det på luren, men spelar otroligt sällan. Blev väl inte lika imponerad som resten av smartphonevärlden. Haha.

Gått hem igen? Wtf? Säg inte att du ska yngla av dig igen? O_o Har tänkt på det många gånger iaf...det är ju en jäkla balansgång att vara förälder och polis samtidigt, och än känsligare om man har yttre tjänst. Meeeen...det är ett kall. Båda. ;)