måndag 23 januari 2012

Axel ett år!!

Idag för ett år sedan var han ganska nykläckt. Då hade han bara funnits utanför magen i 25 minuter. :-) Jag vet att begreppet är något uttjatat men HJÄLP vad tiden gått fort! Vart har året tagit vägen? Och vart är min bebis? ;-) Nu sitter det en bestämd ettåring här på golvet och leker med sitt tåg.

Jag har varit sjuk sedan förra måndagen. Något så exotiskt som influensa.. Dvs jag har legat däckad i ganska hög feber och inte haft ork till någonting alls egentligen. Nu är det bara förkylningen och hostan kvar, kraften är så sakteliga på väg tillbaka. Idag var jag utomhus för första gången på en evighet. Det var kallt och jobbigt.. Men framför allt skönt att komma ut. Och till detta soliga väder också - då kan man inte klaga.

Nu ska snart ettåringen och jag åka och handla tårtingredienser. För tårta måste det ju vara på första födelsedagen!

Bild från promenaden. Underbara vintersol!

Jag älskar när det gnistrar av rimfrost på träden och buskarna. Det ser så magiskt ut. :-)