måndag 26 september 2011

Tävlingsnerverna sätter in!

Jag har nog tidernas sämsta tävlingsnerver. Min mage kan börja konstra så fort jag anmält mig till en tävling, eller bara jag tänker på den. För att inte tala om själva tävlingsdagen, då mitt humör och min mage är i bott tills tävlingen är klar.
Nu är det iallafall dags igen; på lördag blir det 5000 m terräng för min del. Och som vanligt räcker tanken på startskott och lukten av liniment, så kör det runt rejält i magen. Denna gång tycker jag själv att jag inte har något att vara nervös för, eftersom det (om det inte trillat in någon mer på slutet) bara var jag och en till i damklassen. Dvs hur det än går så kommer jag som sämst att komma tvåa. ;)

Det tråkiga i det hela är att det inte blir SM-klassat eftersom vi var för få anmälda, men men. Jag springer ju mest för att det är roligt ändå! SM och jag känns inte som om det är förenligt i samma mening egentligen...
Men så kan det gå när man har kollegor som övertalar/utmanar en. Och jag fick ju faktiskt byta bort helgens arbetspass för att springa, det är inte fel det heller! Så SM eller inte.. Önska mina tävlingsnerver lycka till!

1 kommentar:

Malin sa...

Jag är nog också lite gammalmodig av mig i den frågan. När jag var liten hade jag och mina tjejkompisar, rosa/lila My little pony och andra tjejkläder och killarna hade mest blått, grönt och andra killkläder. Som du säger, det är ju faktiskt skillnad på en tjej och en kille. Denna debatt är att dra jämställdheten eller vad det nu kan vara lite väl långt. Nej pojkar är pojkar och tjejer är tjejer :)
Kul med tävling då, vart är det? Det kommer säkert gå jätte bra!! Jag ska hålla tummarna för dig!