fredag 9 september 2011

Istället för nåt duktigt..

Ja, jag skulle egentligen passa på att dammsuga övervåningen nu när lilleman sover.. Men så fastnade jag här - som vanligt, haha! Jag hoppas jag hinner båda delarna. Förhoppningsvis sover han ca 20 min till (han har redan sovit drygt en timme).
Efter att lillen vaknat och han fått i sig lite käk så tar vi bilen in till byn. Det är nämligen årets stora event; Torsby-mârten! Det lockar folk från när och fjärran, och alla invånare går och längtar hela året efter denna helg.
Jag är kanske inte fullt lika fascinerad, även om jag gärna tar mig en runda bland marknadsstånden. I år har jag t.o.m en lista på saker jag vill få tag på! Bodys, några doptavlor, lite blommor till balkonglådorna.. Får se vad jag kommer hem med i slutänden! :)

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Åh, mârten! :) I Arvika är det alltid första helgen i oktober :) De första åren efter att jag flyttat hemifrån åkte jag alltid hem då eftersom de flesta andra gjorde det också. Men nu var det några år sedan sist :)