tisdag 30 augusti 2011

Så mycket bök - för vad?

Med nästa barn ska jag vara mammaledig på hundra procent. Inte jobba nån helg ibland. Inte in och kolla mailen. Inte nåt alls. Bara vara hemma och njuta. Syftet med att jobba lite extra var ju förvisso att dryga ut mammadagarna så att jag skulle kunna vara ledig längre, men den lilla skillnaden det gjorde - till det besväret = so not worth it.
Jag har fortfarande inte fått betalt för det jag jobbade i maj.. Det känns rätt dåligt. Också dåligt att ingen informerar en om något, utan allt måste man ta aktiv del av själv. So much för att ställa upp..
Och som grädden på moset har jag tydligen förlorat en viss behörighet nu under mammaledigheten, vilket innebär att jag inte får jobba ute. Ööörrrkk. Och detta får jag veta idag - då jag är på jobbet (UNDER MAMMALEDIGHET bara för att jag vill kunna påverka schemat inför nästkommande 9 veckor). Kan tillägga att jag är schemalagd söndag natt.. Undrar just hur de tänkte lösa det om jag inte fått jobba? Anyways, nu måste jag om jobbet även på fredag för att få tillbaks min behörighet, så att jag kan jobba som tänkt på söndag. Blargh!
Bitter? Jag? Inte då. Bara liiite less på att ingen informerar om något någonsin. Learning by doing är tydligen ett motto i mitt jobb. På gott och ont. Men men, nu ska jag inte sura ihop helt. På söndag börjar jobblivet igen - om än bara för ett par månader - så nu ska jag passa på att njuta av min son under de sista dagarna av denna periods mammaledighet.

Inga kommentarer: