söndag 28 augusti 2011

Bananflugedöden

Är det bara vi eller är det generellt en period med mycket bananflugor nu? Jag tycker de surrar i köket konstant, även om vi inte har matrester framme! som tur är har jag receptet på hur man blir av med dem. Bananflugefällan! Superenkelt med. Man bara häller lite grann, ca en tesked kanske, vinäger i en liten kopp/glas, blandar ut det med ganska mycket vatten och avslutar med att droppa i en droppe diskmedel. Tada. Där har man sin fälla. Mycket snart ser man hur det ligger döda flugor i botten på koppen. När det börjar likna en massgrav i koppen är det bara att hälla ut och göra en ny sats. Plätt-lätt! :)

1 kommentar:

Malin sa...

Ja dom verkar väldigt bra tycker jag, dock är de alldeles för stora än så länge :) Men kändes onödigt att köpa 50/56 när han har börjat använda 62.. Det var SÅ mycket fina kläder, hade kunnat köpt ännu mer men fick hejda mig. Ett tips om du inte redan köpt dom, de byxorna jag köpte till mig själv har jag i princip använt varje dag sen jag fick dom. Hur sköna som helst! Om jag ska ha party får du ta en tripp till Dalarna :)
Vi lider också av Bananflugor! Så tack så mycket för tipset, ska införskaffa vinäger imorn :)