måndag 29 augusti 2011

ÄNTLIGEN fick man tummen ur..

Efter studenten jobbade jag ett år i Basel (Schweiz) som au-pair, för den som eventuellt inte visste det. Jag har sedan gjort flera återbesök för att hälsa på kvarboende kompisar - och au-pairfamiljen förstås! Sedan jag blev ihop med min man har jag "tjatat" om att jag vill visa honom "mitt" Basel, men det har aldrig blivit av. Istället har jag rest dit vid tre tillfällen ensam, senast sommaren 2009. Men nu är det alltså dags. Äntligen fick jag tummen ur och köpte biljetter. Denna gång ska ju såklart även lilleman med! Det ska bli riktigt kul att visa upp min lille parvel för familjen och alla kompisar, även om denna vistelse garanterat kommer bli annorlunda mot de tidigare. Bebis-anpassad liksom. Inga utevistelser fram till småtimmarna. Men jag tror det kommer bli bästa vistelsen hittills. Nu är det bara till att gå och vänta tills det blir dags. Suck.

Bestest city on earth!

1 kommentar:

Malin sa...

Haha ja en nätt tripp på 12 mil typ :) Ja det vore roligt att ses. Har tänkt att vi kanske ska åka å ta med Laban ngn gång också faktiskt. Vi ska nog ner till Torsby på Mârten tror jag. Då kanske ni är hemma iaf? Okej det ska jag kolla på, vi kollade lite på Babyproffsen och de var ju rätt dyra där.. Känns lite mkt att lägga ut men hoppas att vi får tag på ngn iaf :) Kul med en utlandsresa, när åker ni dit då?