måndag 28 mars 2011

Ny vecka, samma rutiner..

Så var det måndag igen. Frukosten och amningen är avklarad, lillen har fått ersättning och jag har fått kaffe till How I Met Your Mother. Mina fikarutiner måste ändras så idag blev det kaffe och sharonfrukt. Jag måste skärpa till mig nu med mat och snask, annars kommer jag aldrig bli av med de sista 5 kilona.

Igår sprang jag med sällskap för första gången på lääänge. Sandra och tänkte tajmat in Klubb Lasse men de var inte på plats, så vi vet inte om de bytt startplats, tid eller t.o.m dag.. Men det gick bra att springa själva också. Jag hade både Enya och Alfons med, så vi tog en hund var och gav oss iväg. Med tanke på det underbara vädret idag så får det nog bli en liten tur idag med! :) Först tänkte jag dock ge mig in till stan och leta efter en present till världens bästa brorsdotter som precis fyllt 5. Jag får nog passa på att gå förbi Lasse med och fråga när de har träning egentligen och kolla om han har några skor åt mig. Mina löparskor är rätt utslitna så det vore på tiden med nya!

Jag måste slå ett slag igen för babygungan! Tack vare den hann jag både tvätta och diska efter frukosten då han somnade gott i den till musiken och högsta gungandet. :) Gött att få fixat lite hemma!
Axels babygunga. Dock inte Axel på bilden. ;)

2 kommentarer:

malin sa...

Ja det är ingen fara alls :) svara när du kan å vill :)
Eget hus ja det är verkligen jätte skönt. Kul å få sitt eget å få göra som man vill!
Tror både troya å laban tycker det är roligt, det är ju bara när hon löper som det inte passar så bra.
Blev inte den vagnen för den var såld, men har en annan på gång, en emmaljunga. Vi får se hur det går :)
Häftigt gunga, kul att lillen gillar den så mycket!

johannasitalien sa...

Tack så mkt :) Jag har också 5 kg kvar heja oss!