tisdag 22 februari 2011

Livet som mamma!

Dagarna bara rusar iväg! Imorgon är Axel redan en månad! Och har lagt på sig ett drygt kilo från födselvikten. Jag tänker varje dag att jag ska uppdatera bloggen, och nu äntligen...
Livet som mamma är en stor omställning! Det är mysigt, roligt, underbart, men också jobbigt! Egentid kan man glömma! Min egentid nu är när jag går på promenad med hundar och vagn och låter tankarna flöda fritt..
Hygienen blir också åsidosatt numera.. Det hör till mer regel än undantag att gå i kräksbeklädda kläder, och att duscha runt var tredje dag eftersom det är ungefär så ofta som jag vaknar före lillen.. För det är inte lätt att ställa sig i duschen och njuta med en gallskrikande bebis i huset. Men men, vad gör väl det när man ändå går runt i mjukisbyxor och kräksiga t-shirts om dagarna som sagt!?

Jag funderar på om jag inte skulle kunna börja jogga lite försiktigt snart. Inte springa utan jogga. Det borde väl gå? Ska ge det några dar/nån vecka till med enbart power-walks innan jag kör igång. Då blir det min nya egentid. Högt uppskattad!

Här är han, min son! Kolla in löparbenen! Bara en tidsfråga innan han följer med mor sin på löprundorna! ;)

Inga kommentarer: