måndag 27 december 2010

Jul jul, strålande jul!

Så var det redan mellandagar igen! Julen var väldigt mysig, vi firade med Joels släkt och det blev inte mindre än 7 barn (+ bebisen i magen) mellan 0 och 8 år, och 4 hundar på det (varav våra iofs utgjorde 50 %) så ni kan ju tänka er att det var intensiva dagar? Men mysigt var det! Jag är ju julvän så det förslår, och tyckte som vanligt att allt gick väldigt fort förbi.
Men - julen är ju faktiskt inte över än! Ikväll ska vi till brorsan och byta julklappar med honom, och efter imorgon så jobbar jag inte längre, dvs jag kan sitta och mysa med julmusik och läsa böcker i granens sken hela dagarna! :)

Jag trodde ett kort ögonblick att det skulle bli en julaftonsbebis, men icke! Nu får bebis gärna vänta tills efter lördag, dvs från 1:e januari, sedan är det fritt fram!

Min pappa är rolig, han hade köpt gummiband och träningsDVD så att jag ska kunna komma i form i hemmet efter att bebisen är född. Det ska bli riktigt kul att prova på gummibandsträning, får se om jag orkar/hinner prova redan idag. :) Jag provade faktiskt ca 10 löpsteg när jag var ute med hundarna tidigare, mest för att se hur det kändes. Kan sammanfatta det som: oj. Det kommer verkligen bli en pärs att ta sig tillbaka. Men jag längtar! Längtar efter att få träffa min bebis och längtar efter att bli rörlig igen!
Men innan dess ska jag suga ur det sista ur julen! :) God fortsättning allesammans!

Inga kommentarer: