måndag 6 december 2010

Bebis har vänt sig!

Idag var det dags för ett nytt besök hos barnmorskan. Hon kände efter att lille bebisen nu har vänt sig med huvudet neråt, och att bebis också har sjunkit ner med huvudet en bra bit ner i bäckenet. Barnmorskan sade att det inte behöver betyda att bebisen ska födas tidigare, men kan kan väl hoppas! :-) Är ju ändå i vecka 33+5, och även om förlossningen kan vänta några veckor till så behöver det väl knappast dröja 6 veckor innan allt sätter igång? Hoppas hoppas!
Jag har nu gått upp 13,5 kg sen första invägningen.. Huu.. Lite oroväckande.. Skyller på att jag åt precis innan jag vägde mig.. ;-) Men det känns som om jag skulle kunna passera mina tänkta 16 innan det är klart.. Jaja, bara bebisen mår bra så får väl jag tampas med kilona efteråt sen!
Jag är ju numer sjukskriven på 50% och det känns helt rätt. Underbart att komma hem och vila en stund på dagen! Känner att jag mår så mycket bättre!!
Nej nu kurrar magen igen *surprise surprise*. Dags att göra nåt åt det!

Inga kommentarer: