tisdag 24 maj 2011

Fel, fel, fel!

Jaha, då skulle jag ÄNTLIGEN träna med Lasses. Som vanligt var jag ute i sista sekunden, men jag åkte iallafall in idag. Inga bortförklaringar skulle rädda mig idag.. Så 11 grader, ösregn och åska kändes som en bra premiär. När jag kom till stadion säg jag ett stort gäng löpare som redan var igång. Jag var lite förundrad över den stora uppslutningen, vädret till trots, men men. Fler som tänkt som jag kanske? När jag närmade mig var besvikelsen ett faktum.. Det var inte Lasses som tränade - utan skidgymnasiet! Vad göra? Jag kände mig redan för dåligt klädd och huttrade i regnet. Var var Lasses-gänget? Var jag på fel plats? Fel tid? Intervaller kändes inte som ett alternativ i min ensamhet så jag kutade iväg hårda femman istället. Jag frös så mycket första halvan att jag trodde mina ringar skulle glida av mina kalla fingrar, men sen blev det faktiskt bättre. Det blev inte långt idag, men det blev åtminstone en rejäl pulshöjare och blodsmak i munnen.


Glad att det är över. Ironiskt nog tittar solen fram nu. Grrr! Nej, nu ska jag hem och värma mig i bastun, sen blir det soffhäng till desperate housewives!

posted from Bloggeroid

1 kommentar:

malin sa...

Va söt han är lille axel, eller ja så värst liten är han ju inte :)
Ja tänk om det bara vore magen, börjar bli lite halvtungt nu faktiskt, 9 juli är det tänkt. men bebis är mer än välkommen tidigare :)
Ja jag tror hon mår bra ända, hon är ju som tur en ganska bekväm hund :)