fredag 1 oktober 2010

Vinter + gravid = klädtrubbel!

Varför satsar inte fler klädbutiker på mammakläder? Nu när det börjar bli kallt på mornarna börjar det bli knivigt att hitta saker att ta på sig.. Som fortfarande passar... Och med tanke på att jag ska växa en hel del ytterligare under de resterande tre månaderna, och att det faktiskt bara blir kallare och kallare.. Ja, det orsakar vissa problem. Ett alternativ är ju att låna makens jackor, men hur kul är det att gå runt i ett tält i flera månader? Inte för att maken är någon gigant, men mansjackor är rätt stora.... Och även om jag inte ser mig själv som så värst fåfäng, så är det kul att känna sig fin ibland också.. Så då började jakten på en jacka som faktiskt skulle passa!! Det var inte lätt vill jag lova.. Jag har nog sökt igenom varenda nätbutik, och fann till slut en jacka som såg okej ut, verkade varm och inte var något ockerpris på. Thanks heavens for mamalicious! När jag ändå hade shoppingbyxorna på passade jag på att beställa ett par varma, gosiga fodrade stövlar. Även här fick det praktiska gå före allt annat. Det är faktiskt viktigare att jag har sköna varma skor när jag struttar runt med magen/vagnen än att jag går i kalla, höga (fast ruggigt snygga) moderiktiga stövlar. Så varm - det lär jag nog bli i vinter också!

På jobbet denna veckan har det varit flytt till nya huset. Det kommer bli kanon att börja jobba därifrån! Nytt, ljust, fräscht! Och jag tror jag ska ta tag i min träning nu också.. Löpning är ju numera uteslutet, men gymma två gånger i veckan borde jag klara av! Med nya fräscha gymmet blir det definitivt roligare att träna! Och dessutom tänkte jag och några kollegor köra frukostsim på tisdagar.. Det blir nog en rätt härlig höst ändå! :)

Inga kommentarer: